Pràctica 4. El text expositiu
1. Relaciona cada una d'aquestes paraules del text Apunta't al consum responsable amb el seu significat:
Paraules del text:
1.avantguardista
2.cànon
3.indiscriminat
4.assetjar
5.incipient
6.llast
2.cànon
3.indiscriminat
4.assetjar
5.incipient
6.llast
Significats:
a.Importunar insistentment (algú) amb
pretensions, preguntes, etc.
a.Importunar insistentment (algú) amb
pretensions, preguntes, etc.
b.Regla o llei general, principi que governa
el tractament o l’aplicació d’alguna cosa, criteri.
c.Que segueix la tendència, en una obra d’art qualsevol,
o d’un artista, a introduir elements innovadors respecte
de les formes tradicionals o convencionals.
d.Allò que dificulta de moure’s o viure lliurement.
e.Sense establir distincions ni diferenciar.
f.Que comença a manifestar-se, a fer els seus efectes.
2. Respon les preguntes següents sobre el text “Apunta’t al consum responsable”:
a En què es basa el nostre sistema econòmic?
b Què defensen els nous corrents crítics amb el consum actual?
c Què és el consum sense mesura?
d Com ha de ser el consum responsable?
e Quines preguntes ens hem de fer abans de comprar un producte?
f Quines associacions i institucions promouen el consum crític a Catalunya?
3. Arrossega les etiquetes fins al lloc corresponent:
5. Tria un dels temes següents, o un altre que t’interessi més, i redacta un text expositiu en un document de Word. Per a fer-ho, segueix els passos que hi ha a continuació, i a sota escriu-ne el plantejament o les idees principals per a preparar-lo:
§ Enllaços:
-http://projecteeso-demo.lagaleratext.cat/static/llibres/E-1-L/MEDIES/E1LC0089.pdf (text Apunta’t al consum responsable).
-http://ca.wikipedia.org/wiki/Text_expositiu (informació sobre el text expositiu a la Viquipèdia).
-http://www.edu365.cat/eso/muds/catala/resum/index.htm (activitats de l’edu365.cat sobre el resum dins activitats curriculars de llengua catalana).
-http://www.xtec.cat/aulanet/quadern/cat/esc.htm (Quadern digital, escriure a l’ESO. Hi ha informació sobre el text expositiu, en dóna exemples i hi ha activitats per tal que al final puguis realitzar pas per pas un text expositiu).
-http://dlc.iec.cat (Diccionari de l’Institut d’Estudis Catalans).
§ Criteris d’avaluació de les activitats:
1. Conèixer i aprendre les característiques pròpies del text expositiu.
2. Elaborar correctament un resum.
3. Conèixer i usar correctament les tècniques de consulta d’informació així com els recursos que ofereix Internet.
4. Consolidar la lectura com a hàbit lector i llegir amb fluïdesa.
5. Saber elaborar un text expositiu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada